herb biskupi
znak-foska
Diecezjalny Dzień Wspólnoty na Szczytniku - 13 maja 2012
do strony głównej

W dniu 13 maja 2012r. byliśmy uczestnikami dnia wspólnoty Ruchu Światło-Życie Diecezji Świdnickiej. Spotkanie to miało miejsce w domu rekolekcyjnym Misjonarzy Świętej Rodziny w Szczytnej u podnóża Gór Stołowych. Na Szczytnik przybyli przedstawiciele wszystkich rejonów i gałęzi Ruchu.

Temat wiodący spotkania brzmiał: "Biada mi gdybym nie głosił Ewangelii".

Wprowadzenia w temat Dnia Wspólnoty dokonał ks. Marcin Ogórek moderator diecezjalny Ruchu Światło-Życie. Zapamiętaliśmy szczególnie słowa kapłana: "Mów o Chrystusie tylko wtedy gdy cię ktoś zapyta. Ale żyj tak aby cię o Niego pytano ..." Obecnie wszyscy doświadczamy ataków na ludzi kościoła i szerzącą się krytykę Chrześcijan ale nie Jezusa. Zobaczcie, że nie krytykuje się Jezusa ale Kościół czyli nas, którzy nie jesteśmy do Niego podobni. Wielu żyje w przygnębieniu i chaosie jednak możemy sprawić, że oni również spotkają Chrystusa i będą żyć w Radości - mówił ks. Marcin.

Następnie konferencję opartą na słowach: "Nie wyście Mnie wybrali, ale ja Was wybrałem, abyście szli i owoc przynosili ..." wygłosiła Agnieszka Chlipała (rejon Dzierżoniów). Agnieszka w przekonujących słowach przekazała nam, że naszym przewodnikiem w życiu powinien być Chrystus, bo jego obecność w świecie jest prawdziwa. On już tam jest, gdzie my zostaliśmy posłani. Obdarował nas życiem, miłością, wyposażył na drogę.

Program Dnia Wspólnoty był bogaty. Po zawiązaniu wspólnoty, wspólnym śpiewie i konferencji, uczestniczyliśmy we Mszy Świętej poprzedzonej Namiotem Spotkania. W czasie homilii wysłuchaliśmy rozważań ks. dr Zbigniewa Chromego, wykładowcy Wyższego Seminarium Duchownego w Świdnicy. Mówił "jak nauka posoborowa Kościoła powszechnego i Ojca Świętego Benedykta XVI powinna nas ukierunkowywać na nową ewangelizację."

Wykonane fotografie oddają tylko częściowo klimat i przesłanie DDW i modlitwy w Kaplicy Zamkowej, jak i "spaceru" wśród skał przy stacjach Drogi Krzyżowej.

Wiele małżeństw przybyło z dziećmi, którym opiekę zapewniła diakonia wychowawcza pod wodzą "Cioci Basi". Wieczorem zebraliśmy się w muzeum Misjonarzy Świętej Rodziny wśród eksponatów z licznych krajów misyjnych. Tam w skupieniu słuchaliśmy relacji z pracy w grupach, świadectw o przemianie życia i nawróceniu ze złej drogi oraz pod przewodnictwem O. Zachariasza z Kłodzka odprawiliśmy nabożeństwo majowe.

Dziękujemy gospodarzom tego miejsca Misjonarzom Świętej Rodziny w Szczytnej, dzięki którym mogliśmy tak owocnie modlić się i radować we wspólnocie Ruchu Światło-Życie. Polecamy to szczególne miejsce i zachęcamy do korzystania z bogatego programu rekolekcji i spotkań na Szczytniku - link na stronę www.szczytnik.msf.opoka.org.pl

Zjednoczył nas Jezus, Chwała Panu.